Richting walvissen

10 december 2023 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Zoals gisteren vermeld vandaag een lange reisdag naar Kaikoura. Ruim 349 kilometer lagen er voor ons. Dit hadden we zo gepland, dus we waren voorbereid. Ook dat het een saaie rit zou worden wisten we.
Toen we de gordijnen openschoven zagen we dat het grijs en miezerig was. Dus een mooie dag om te reizen.
Dus rustig aan onze hele boel weer ingepakt en op weg richting Kaikoura. Onderweg inderdaad somber weer met af en toe wat miezerige regen. Soms klaarde het op zodat we de zonnebrillen weer op moesten. Zonder dat de zon scheen! Een scherpe lucht, zoals dat heet. Net voorbij Christchurch even een lunchpauze ingelast en daarna met frisse moed weer door.
Tot nu toe was de gehele tijd de weg vlak met uitzichten zoals in Nederland. Weiden vol met koeien en schapen en de bergen aan de linkerkant op 30 kilometer (dus niet te zien) door de laaghangende wolken, en de zee aan de rechterkant op 20 kilometer (dus ook niet te zien). Even vervelend.

Rond Christchurch waren de wegen een heel stuk beter. Het werd zelf af en toe een driebaansweg met heel glad asfalt! We hebben alvast het vliegveld van een afstandje bekeken. We weten waar we over een paar dagen naar toe moeten.
Een half uurtje na Christchurch kwam er verandering in de weg en was de concentratie weer volop aanwezig. Er waren weer heuvels en daarop heel veel wijngaarden. Ook aankondigingen van heel veel wijn estates, die uitnodigden om te komen proeven. Helaas, ik moet nog rijden. 😁

Weer verderop werd het weer serieuzer werk. Bergen met vele haarspeldbochten en steile klimmen en afdalingen. Was weer leuk om te rijden. Het laatste stuk voor Kaikoura was langs de oceaan. Ook weer bochtige wegen maar prachtige vergezichten.

We waren nog te vroeg om in te checken bij ons motel, dus eerst maar even het dorpje verkend. Het dorp zelf stelde niet veel voor: alleen maar souvenirwinkels en andere winkels die je in alle steden vindt.
Daarna even boodschappen gedaan terwijl het even behoorlijk begon te regenen. Na de boodschappen brak opeens de lucht open en verscheen de zon. Wat een geluk hebben we weer!

Toen maar gaan inchecken bij het motel. Het motel ligt aan de baai met prachtig uitzicht op de baai. Gaan we van genieten!
Er kwam toen we aankwamen meteen een jong katje om aandacht vragen, dus effe kroelen en kopjes geven tuurlijk.

De wolken verdwenen helemaal en we hebben zelfs voor ons huisje in de zon kunnen genieten. Hoe veranderlijk kan het hier zijn!
Na ons avondmaal gaan wandelen (nou ja de weg oversteken) naar het strand. Dit strand is geen zand maar heel fijn zwart grind. Heel moeilijk om te lopen. Maar we kwamen aan de waterkant.

We hebben mooie foto’s kunnen maken. Kijk maar bij de foto’s.

Morgenochtend om tien uur gaan we ons melden voor de Whale Watch Tour. In totaal duurt dat 3½ uur. Ze beloven mooi weer voor morgen!

1. Dick:
    10 december 2023
    Mooie foto's mooi de zee lekker jullie nog in de zon konden ztten gt Dick en Sodbileg
  2. Monique:
    Mooie foto's hoor
  3. Engelien en Kees:
    10 december 2023
    Veel plezier morgen. Hopen op veel walvissen.