Wellington in de regen

25 november 2023 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Het heeft de gehele nacht gestormd en geregend. Temperatuur ligt rond de 9 graden.

Ook toen we opstonden was het behoorlijk winderig en nat buiten.
Volg goede moed zijn we toch maar een rondje Wellington gaan doen. Af en toe droog en af en toe regen. Maar dat hield ons niet tegen. Eerst weer naar de waterkant gegaan en daar bij Te Papa koffiegedronken. Toen via het pad langs de havens naar Lambton Quay. Dit is dé winkelstraat van Wellington. Af en toe een winkel in om de regenbuien te vermijden.

Daarna op zoek naar het huis waar Wouter tijdens zijn studie aan de uni van Wellington heeft vertoefd. De Terrace 169 Deze straat ligt parallel aan de Lambton Quay maar op een geheel andere hoogte! Het was een hele klim om hier te komen. Maar wel gevonden! Foto’s gemaakt en snel weer door want het begon weer heftig te regenen en af en toe te waaien. En de temperatuur bleef rond de 12 graden!

Weer teruggegaan naar het hotel want de regen stopte maar niet en we waren doornat geworden.
Daar een douche genomen om warm te worden en even ontspannen. Boekje lezen, sudoku invullen en even een middag nap gedaan.

Om 6 uur klaar gemaakt om uit eten te gaan. Hadden we wel verdiend na de ontberingen van de dag. Wouter had aangeraden op Cuba Street wat te zoeken en dat lukte. We hebben gegeten bij Saigon Van, een Vietnamees restaurant. Was voortreffelijk.
Daar aan de praat geraakt met een koppel uit Auckland waarvan zij een geboren Engelse was en hij een geboren Deen. Ze woonden al jaren in Nieuw-Zeeland. Een hele poos zitten praten met elkaar. Heel leuk.

Daarna weer terug gewandeld naar ons hotel. We hebben ruim 12000 stappen gezet vandaag, volgens mijn stappenteller!!
Morgen wordt het weer beter is ons voorspeld. Hopen maar!

1. Engelien en Kees:
    25 november 2023
    Ja, duimen dat het weer beter gaat worden!
  2. Wouter:
    25 november 2023
    Zou zo graag even meelopen daar! Veel plezier!
  3. Dick:
    26 november 2023