We gaan weer!

3 november 2023 - Veenendaal, Nederland

We gaan het weer proberen! Na het vorige debacle met de reis hebben we na enkele weken weer de moed opgevat om toch te proberen naar Nieuw Zeeland te gaan.
Zoals jullie weten is ons avontuur in januari 23 mislukt omdat we geen ESTA hadden voor de tussenstop in Los Angeles.

Achteraf gezien is het de voorzienigheid geweest die het mislukken van de reis heeft veroorzaakt. Want was bleek: op het moment dat we in Auckland zouden zijn geweest was er de enorme overstroming in de stad. Een groot deel van de binnenstad was gevuld met water tot op heuphoogte. Naderhand is er nog een enorme storm geweest die over het Noordereiland trok en in de buurt van Wellington was er een aardbeving!
Het heeft zo moeten zijn dat we er niet waren op dat moment.

Na een paar weken bijgekomen te zijn van dit “avontuur” hebben we de moed weer opgepakt om verder te kijken en opnieuw te proberen een reis uit te stippelen. Dat is, denken wij, gelukt.

We hebben als eerste weer de vluchten bekeken en geboekt. Wel een stuk duurder dan de vorige, maar ja, alles wordt duurder. We vliegen nu met Singapore Airlines en die vliegen niet via Amerika! Daarna weer voor een huurauto gekeken en geboekt.

We hebben nu een reis van 36 dagen rijden in Nieuw Zeeland (circa 4300 kilometer) en ook alle overnachtingsplekken geboekt. Evenals de excursies die we willen doen.

We vertrekken op 6 november vanaf Schiphol en vliegen via Singapore naar Auckland. De terugvlucht is op 14 december van Christchurch via Auckland naar Singapore en Amsterdam.

Evenals vorige keer weer problemen met de creditcard. Ook nu waren er weer verdachte omstandigheden met de card. Dus we kregen wederom een nieuwe card en moesten we alle boekingen weer omzetten naar de nieuwe card.
Om eventuele problemen met de card in Nieuw Zeeland te voorkomen hebben we een 2e card aangevraagd en gekregen.

Het volgende verhaaltje komt vanaf Nieuw Zeeland!

1. Wouter:
    3 november 2023
    Heel veel plezier en goeie reis!
  2. Esther:
    Goeie reis!!!
  3. Peter:
    3 november 2023
    Fijn dat de reis nu eindelijk gaat plaatsvinden. Heel veel plezier en een goede reis toegewenst! Ben benieuwd naar al jullie verhalen en foto's.
  4. Henk en Sari:
    3 november 2023
    Goede reis en we kijken uit naar jullie volgende reisverslag. Veel plezier! Henk en Sari
  5. Michelle:
    Een hele goeie reis!
  6. Engelien en Kees:
    3 november 2023
    Hoi Marjan en Ab, veel plezier, mooie vergezichten en verwondering op jullie reis. Blijf gezond en voldaan terugkomen.
  7. Fonny:
    Een hele mooie reis!
  8. Liseth:
    3 november 2023
    Veel plezier samen. Maak mooie herinneringen!
  9. Joke:
    3 november 2023
    Een hele mooie reis gewenst!
  10. Ton van der Weerd:
    4 november 2023
    Ab en Marianne, heel veel plezier bij het maken van heeeeel veeteelt mooie herinneringen. Wil en Ton.
  11. Gerda Y:
    4 november 2023
    Een hele goede reis gewenst en rondtocht daarna! Wie weet kruisen onze wegen elkaar nog … we houden jullie route in de gaten 😀. Jullie komen bij mooi weer!
  12. Nardi:
    5 november 2023
    Nou gaat het dus echt beginnen. Heel veel plezier, mooi weer en geniet er van. Ik kijk weer uit naar jullie verhalen.
  13. Roelie:
    5 november 2023
    Heel veel plezier op jullie reis in Nieuw Zeeland. Hopelijk komen jullie gezond en met heel veel mooie herinneringen terug!
  14. Henk en Eva:
    5 november 2023
    Marjan en Ab we wensen jullie een geweldige vakantie en kijken uit naar de reisverslagen!!
  15. Susan van Duijl:
    5 november 2023
    Goede reis en veel plezier!
  16. Piet en Gerda Pool:
    6 november 2023
    Fijn dat het weer kan. Heel veel plezier en lekker genieten. Maak wel veel foto's, daar zijn wij natuurlijk heel blij mee. Zo genieten wij ook een beetje.
    Goede reis en hoop dat het allemaal naar wens gaat. Groetjes.