We zijn op weg!

8 november 2023 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Zo, hier de eerste dagen van ons avontuur.
Maandagochtend om 5:30 uur werden wij door buurman Dick met onze koffers vervoerd naar Station De Klomp. Daar rechtstreeks met de trein naar Schiphol gereden. Het verbaasde ons dat de trein van 6:02 uur al zo vol zat met personen. Nooit gedacht dat het al zo druk zou zijn op dit tijdstip.
Soms vinden we de trein een ideaal vervoermiddel, want om 7 uur stapten we de vertrekhal van Schiphol binnen. Met de auto was dat nooit gelukt!
Alles liep van een leien dakje en we liepen om half acht al achter de douane. Eerst even koffie en ontbijtje genuttigd om de nodige energie te krijgen voor de lange vluchten.

We vertrokken precies op tijd met Singapore Airlines voor een vlucht van 12 uur en 50 minuten! Een lange zit maar die kwamen we goed door. Ontbijten, lezen, puzzelen, nog een keer eten en slapen; dan ben je er zo.
De overstap duurde ruim twee uur. Te kort om de luchthaven te verkennen en te lang om te wachten. Dus maar weer gelezen etc. De rondleiding op Singapore airport doen we op de terugweg, want dan duurt de overstap 7 uur. Bijna tijd genoeg om Singapore te verkennen. 😊

Weer op tijd vertrokken naar Auckland; een vlucht van 9 uur en 50 minuten. Nu met en koptelefoontje Friends en The Big Bang gekeken en muziek geluisterd. Zo kom je de tijd snel door. Marianne nam een slaappil en heeft zelfs het avondmaal overgeslagen. (Wel controles gedaan van mijn bloedsuikers hoor.)

Ook weer op tijd aangekomen in Auckland (23:30 uur!) en met de shuttlebus naar het hotel. Is prima geregeld hier.

Beiden nu een slaappil genomen en een heerlijk warme douche om de jetlag te verdrijven en hebben als ossen geslapen.
Om 8 uur ging de wekker en hebben een prima ontbijt genuttigd. Daarna ging Ab met een Uber de huurauto ophalen vlakbij het vliegveld. We kregen een Toyota Vitz mee i.p.v. een Yaris, Iets net even iets anders, maar er is een kleine teleurstelling. Er zit geen USB-aansluiting in dus we kunnen geen muziek afspelen; dus gaan we de hele vakantie zelf zingen.  Is wel een hybride.
Kijken of ik nog iets met bluetooth kan regelen voor Spotify, maar heb weinig hoop.

Vanaf het hotel via de toeristische route naar ons motel in Whangarei gereden. Mooie uitzichten al gezien en gestopt om te filmen en fotograferen.
Eerst in Whangarei boodschappen gedaan en daarna naar ons Motel.

De even koffers omgepakt en weer gesorteerd (moeten we om de twee dagen doen) en daarna een drankje genuttigd. We gaan zo lekker koken en dan een spelletje Skip-bo doen. Traditie!!!

Effe wennen dat links rijden hoor. Ik (Marianne) zit nu aan de linkerkant en wil iedere keer in de binnenspiegel kijken. En dan zie ik niks natuurlijk. Gaat wel wennen. Ab heeft vandaag 3x de ruitenwisser aangezet, om richting aan te geven. Maar dat zal de komende dagen best beter worden.