In Te Anau

3 december 2023 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

We werden wakker met een zonnetje. Na de gebruikelijke rituelen, ontbijten, afwassen en de koffers pakken zijn we op zoek gegaan naar de Lone Tree. Dit is een boom die in Lake Wanaka staat. Gegoogeld waar die zou staan en daarnaartoe gereden. Helaas, in geen velden of wegen te bekennen. Wouter had verteld dat we die boom zeker moesten gaan zien. Dus even Wouter geappt: waar staat die boom? Het antwoord kwam al snel: een heel stuk de andere kant uit.
Ondertussen ontmoeten we een geëmigreerde Nederlander die zijn hond aan het uitlaten was. Een poosje met hem staan praten en hij wees toen waar die boom staat. Vanaf ons standpunt aan de oever van het Lake was de boom niet te zien. We moesten zo’n anderhalve kilometer naar de zijkant van het Lake. Om de kuiten los te maken hebben we de wandeling aanvaard. Het eerste stuk ging over betonpaden, maar na enige tijd ging dit over in een kiezelstrand. Het liep schuin af dus moeilijk lopen. Maar we hebben het gehaald! Eerst even wachten met foto’s maken tot een stel Chinezen klaar waren. In de meest onmogelijke standjes wilden ze voor de boom poseren. De zon scheen dus rustig daarvan genoten en van de capriolen van de Chinezen. Daarna hebben we onze eigen foto’s en video gemaakt.
Het valt ons op dat er heel veel Chinezen en Japanners zijn als toerist. Busladingen vol worden bij elke bezienswaardigheid gedropt en losgelaten. Wij kunnen het verschil niet zien Hoor😂

Daarna weer in de auto om richting Queenstown te rijden, zo’n 70 kilometer zuidelijker. We zijn al eerder hier geweest maar toen op een vroege ochtend toen er nog niets open was. Toen een kale boel. Nu een bruisend centrum waar we een uur hebben rondgelopen. Een lunch verorberd bij Ferg bakery, wereldberoemd! Marianne had gelezen dat er tijdens lunchtijd rijen klanten voor de deur staan. En inderdaad: er stond een behoorlijke rij tot buiten op de stoep.

We zijn daarna doorgereden richting Te Anau. Onderweg nog een koffiestop gedaan en om vier uur waren we geland. Eerst boodschappen doen en daarna naar ons huisje voor 3 nachten.

Na ons gebruikelijke drankje eind van de dag, achter onze kamer buiten in de zon, hebben we gegeten. Daarna zijn we nog een stukje gaan wandelen over de Esplanade. Ook hebben we nog een ijsje gescoord en weer terug.  Koffiezetten en aan de laptop. Tenslotte willen jullie ook weten wat we hebben gedaan vandaag.

Morgen gaan we een boottocht maken op de Milford Sound van twee uur. Is wel 120 kilometer rijden voor we daar zijn!

Als we morgen terug zijn gaan we uit eten met Gerda en Geert. Gerda is een hardloopmaatje van de zaterdagochtend in Amerongen en die zijn op dit moment ook in de omgeving van Te Anau. Gezellig!!