We zijn in Wanaka

2 december 2023 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Onze huisbaas van gisteren had voorspeld dat het om 3 uur zou gaan regenen. Hij vertelde niet ’s nachts of overdag.
Toen we wakker werden om 8 uur was het nog wel iets droog maar niet fanatiek. Lichte druppels kwamen al op ons bij het inladen van de auto.
Vandaag een redelijk lange rit van circa 260 kilometer. Onderweg zouden we enkele watervallen tegenkomen en in Wanaka de lavendelfarm. Dus tijd genoeg om al deze dingen te bekijken.

Na enkele kilometers begon het te regenen en het hield niet op tot ongeveer 2 uur. De eerste twee watervallen dus in de regen bekeken omdat ze dicht bij de parkeerplaats waren.
Pas toen we ze zagen bleek dat we ze in 2006 ook hadden gezien. Maar toch weer fascinerend om het te zien. Dit verveeld nooit!
De derde waterval was weer iets verder maar bleek 1½ kilometer lopen te zijn vanaf de parkeerplaats voor we er waren. Gezien de bui die er op dat moment viel hebben we die maar overgeslagen.

Tegen één uur werd het droog en kwamen we langs Lake Wanaka te rijden. Een enorm groot meer waarop sommige plekken prachtige uitzichtpunten zijn. Hier zijn we enkele keren gestopt om foto’s te maken. Lake Wanaka is ruim 40 kilometer lang. Op twee derde van het Lake bogen we af en kwamen we langs Lake Hawea te rijden. Ook hier veel mooie vergezichten op dit iets kleinere meer. Omdat het droog was ruim de tijd genomen om goed te kijken. Ook zagen we velden met lupines, prachtige bloemen. Normaal meerdere kleuren maar hier alleen geel.

Rond 3 uur waren we in Wanaka. Direct naar de lavendelfarm gereden. Hier zijn hele velden met lavendelplanten.  De meeste waren nog niet geheel in bloei maar een paarse waas hing er al over de rijen planten. Er waren ook vele andere soorten en kleuren bloemen en planten. Een poos rondgelopen en nog op de foto gegaan met een stel chinezen die dat wel leuk vonden. Wij ook wel! We hebben nog even een zalfje met lavendel erin maar de geur bevalt ons niet echt. Wel een ijsje gegeten met een vleugje lavendel!

Nog enkele boodschapjes gedaan en naar het motel. Even gerelaxt en daarna naar het dorp Wanaka. In ons motel is er geen kookgelegenheid dus we ‘moesten’ weer uit eten. Men zei dat er circa 5 minuten lopen een paar restaurantjes zouden zijn. Toen we na tien minuten (naar beneden) lopend aan de boulevard kwamen was er een drukte van belang. Alle kroegen en restaurants waren bomvol. Er bleek een bierfestival te zijn geweest dat tot 6 uur duurde. Was gezellig druk. Na even zoeken vonden we aan het eind van de boulevard een kroeg/restaurant waar nog plek was. Heerlijk gegeten en na afloop weer terug naar het motel. Alleen dat ging wat langzamer want nu gaat het heuvelop! 😮😦

We zijn er inmiddels wel achter dat in Nieuw-Zeeland niets vlak is. Het duurde dus iets langer voor we boven waren. Maar eenmaal boven hebben we lekker koffiegezet en hebben we weer losse kuiten. 😁🤗

1. Dick:
    2 december 2023
    Jammer van de regen maar toch weer mooie dingen gezien en goed gegeten veel plezier Groeten Dick en Sodbileg