Rotorua in de regen

18 november 2023 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Het wordt een druilerig dagje vandaag. Het regende toen wij op stonden en nu, ’s avonds regent het nog steeds een beetje. Het regent niet hard, maar genoeg om onplezierig te zijn.
Maar niet getreurd, we gaan starten met ons programma. Als eerste zijn wij in de supermarkt een paraplu gaan kopen, best handig met deze omstandigheden. We hebben wel regencapes bij ons maar om de hele dag in die natte dingen rond te lopen is echt niet lekker.

We gingen naar het Redwood, het Whakarewarewa Forrest, net ietsje buiten Rotorua. Hier staan hele grote bomen met een roodachtige stam. Hier hebben we een trail gelopen van circa 1 uur. Het was zeer heuvelachtig terrein, dus stijgen en dalen. Waar hebben we dat eerder gehad??
Was een mooie tocht, enigszins gehinderd door de regen. Met een paraplu in de hand en dan fotograferen of filmen. Je wordt altijd wel nat! Toch bijzondere momenten met hele grote bomen en beekjes, gevuld met zwavel.

Die zwavellucht ervaar je al als je Rotorua in rijdt. Een lucht waarvan je je buurman/vrouw aankijkt en vraagt: moet dat nu?

Daarna gereden naar de Buried Village of Te Wairoa. Een 15 kilometers vanaf Rotorua. Dit is een archeologische opgraving van het dorp Te Wairoa dat in 1860 door een aardbeving en daarbij behorende vulkanische activiteit werd overvallen. Een soort van Pompeï in Italië.  Eerst een museum(pje) bezocht en gevonden voorwerpen uit die tijd bekeken.  Ruim een uur rondgelopen langs allerlei overblijfselen en de verhalen van de overlevenden gelezen. Maar ook net zoals bij het vorige: regen en foto’s maken/filmen is wat problematisch.
Na de ronde eerst even koffie en lunch en daarna terug naar Rotorua.
Gereden naar de Governements Gardens en daar het gebouw en de bijbehorende mooie tuinen bekeken. Er is een prachtige rozentuin aangelegd en alles staat in bloei!

Het bleef maar regenen, dus besloten om deze dag maar verder als verloren te beschouwen. Om half vier zijn we onze dagelijkse boodschappen gaan doen en naar ons huisje teruggekeerd.

Ondanks de regen mooie dingen gezien. Je moet het maar nemen zoals het komt en dat was vandaag regen. Zal best nog wel vaker voorkomen deze reis. Afgelopen week hebben we tenminste al veel zon gehad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dick:
    18 november 2023
    Toch nog mooie dingen gezien ondanks de regen volgende keer zal de zon wel weer schijnen veel plezier war gaat het snel hé maandag alweer 2 weken op reis gr Dick en Sodbileg