Thames

15 november 2023 - Thames, Nieuw-Zeeland

Vanochtend wakker geworden met uitzicht op de Skytower. Het zonnetje scheen flauwtjes, maar het was droog. Ik had gistermiddag de parkeermeter voor het hotel gevoed met wat dollars om de tijd tot 6 pm te betalen. Vanaf 8 uur deze ochtend moest er weer betaald worden. Dus direct na de wekker naar beneden om de automaat weer te vullen tot kwart voor tien. Daarna rustig ontbeten en de koffers weer gepakt. Gisteravond hadden we de koffers opnieuw ingedeeld. Moet om de 5 dagen gebeuren anders weet je niet meer waar alles is. Uit de koffer leven is een heel andere tak van sport als thuis! Ook de schone was moest weer ingepast worden.

Vertrokken naar Totara Heights waar een botanische tuin is. Vanuit het centrum van Auckland bracht de Tomtom ons feilloos naar de Highway 1
In en rondom Auckland is Highway 1 een heel andere hoofdweg. Soms 5 rijstroken brachten ons zuidelijk naar onze bestemming. Om 10 uur zagen we richting Auckland files van enorme lengte. En dat om 10 uur ’s morgens!

Het begon intussen een beetje te regenen toen we bij de botanische tuin aankwamen. We hebben even gewacht tot het iets minder werd en zijn toen in onze poncho’s toch maar gaan wandelen. Na 10 minuten werd het droog en konden de poncho’s weer uit.
Prachtige tuin met vele mooie planten, bomen en bloemen waren er te zien. Ook veel mooie kunstvoorwerpen die in de natuur opgingen.

Na in het restaurant nog even koffie en een lichte lunch te hebben verorberd zijn we richting Thames gegaan. Via de highway is het veel sneller maar wij namen een binnendoor route. En dat hebben we geweten. Het was weer stijgen, dalen, slingeren van links naar rechts en optrekken en afremmen. Sommige bochten kon je nemen met 15 kilometer per uur. Toch was het een leuke route. Onderweg nog even een strandwandelingetje gemaakt om de concentratie weer op te bouwen. Op het strand nog enkele schelpjes gevonden die mooi zijn voor ons souvenierskastje. Twee verdroogde viskoppen hebben we alleen gefotografeerd en laten liggen. Apart om te zien. Een van de vissenkoppen had zijn gebitje nog in.

Daarna weer op diezelfde weg door gereden naar Thames waar wij rond half 4 aankwamen. De spullen uitgeladen in het motel en daarna even het stadje onveilig gemaakt.

Het appartement dat we hebben is superleuk, heel schoon en van alle gemakken voorzien. Het is wat gedateerd maar alles is in perfecte staat. Het is een motel met 5 units naast elkaar gelegen. De eigenaar was, toen wij aankwamen, met een stoffer en blik bezig de parkeerplaats van boomblaadjes te ontdoen. Zo schoon is het ook in het appartement.
Een hele lieve man die veel zorg besteedt aan zijn motel. Het weer werd steeds beter en we hebben weer heerlijk op het balkonnetje in de zon gezeten met een glaasje wijn.

Mooi einde van weer een fijne dag.

1. Engelien en Kees:
    15 november 2023